Osnovne informacijemdi-information-variantIzvođači nastavemdi-account-groupNastavni plan i programmdi-clipboard-text-outlineModel praćenjamdi-human-male-boardIspitni rokovimdi-clipboard-check-outlineRasporedmdi-calendar-clockKonzultacijemdi-account-voice
Upoznavanje studenata s menadžerskim procesima i uspješnim upravljanjem malim poduzećem u konkurentskom okruženju. Poticanje studenata da shvate kako mala poduzeća imaju konkurentske prednosti (poput brzine, fleksibilnosti i inovativnosti) koja im omogućuju tržišno nadmetanje s većim poduzećima, te upoznavanje s temeljnim menadžerskim vještinama koje su potrebne menadžerima malih poduzeća. Istražiti menadžerske izazove s kojima se susreću mala poduzeća te analizirati postojeću dobru praksu upravljanja malim poduzećima na uspješnim primjerima.
UVOD U MENADŽMENT MALOG PODUZEĆA Pojmovi menadžment i menadžer. Tipovi menadžmenta. Razine menadžmenta. Podjela rada između menadžerskih razina. Pojam menadžmenta malog poduzeća. Svrha i ciljevi menadžmenta malog poduzeća.
KARAKTERISTIKE MALOG PODUZEĆA Prednosti i nedostaci malog poduzeća. Prilike i izazovi malog poduzeća. Uloga malog poduzeća u gospodarstvu. Tipovi malog poduzeća. Odnos vlasnika i menadžera u malim poduzećima. Odnos menadžera i zaposlenih u malom poduzeću.
FUNKCIJE MENADŽMENTA U MALOM PODUZEĆU Pojam funkcija menadžmenta. Sadržaj funkcija menadžmenta. Ostvarivanje funkcija menadžmenta. Specifičnosti funkcija menadžmenta u malom poduzeću.
PLANIRANJE U MALOM PODUZEĆU Priroda i svrha planiranja. Proces i razine planiranja u malom poduzeću. Važnost planiranja u malom poduzeću. Tipovi planova u malom poduzeću. Procjena strateškog potencijala malog poduzeća. Sudionici u planiranju malog poduzeća. Metode i pristupi planiranju u malom poduzeću. Strateški problemi malih poduzeća.
ORGANIZIRANJE U MALOM PODUZEĆU Pojam i sadržaj organiziranja kao funkcije menadžmenta. Specifičnosti dimenzija organiziranja u malom poduzeću. Organizacijski dizajn malog poduzeća.
VOĐENJE MALOG PODUZEĆA Pojam i definiranje vođenja. Odnos menadžmenta i vođenja. Specifičnosti vođenja malog poduzeća.
UPRAVLJANJE LJUDSKIM POTENCIJALIMA U MALOM PODUZEĆU Uloga ljudskih potencijala u malom poduzeću. Ključna područja upravljanja ljudskim potencijalima u malom poduzeću. Praksa upravljanja ljudima u malom poduzeću. Obrazovanje menadžera malih poduzeća.
KONTROLIRANJE U MALOM PODUZEĆU Pojam i svrha kontroliranja. Proces kontroliranja. Vrste kontroliranja u malom poduzeću. Mjerila uspješnosti malog poduzeća.
POSLOVNI PROCESI U MALOM PODUZEĆU Pojam i sadržaj poslovnog procesa. Oblikovanje proizvoda. Organizacija proizvodnje. Menadžment nabave i prodaje.
ORGANIZACIJSKA KULTURA MALOG PODUZEĆA Važnost organizacijske kulture. Uloga osnivača/vlasnika u oblikovanju organizacijske kulture malog poduzeća. Ključni pokazatelji organizacijske kulture malog poduzeća. Jačanje organizacijske kulture malog poduzeća.
MENADŽMENT TEMELJEN NA VRIJEDNOSTIMA (MTV) U MALIM PODUZEĆIMA Osnovna načela MTV-a. Specifičnosti MTV-a u malim poduzećima. Unutarnji i vanjski poticaji za provedbu MTV-a u malim poduzećima. Prepreke provedbe MTV-a u malim poduzećima. Kriteriji ocjenjivanja uspješnosti provedbe MTV-a u malim poduzećima.
RAST I RAZVOJ MALOG PODUZEĆA Životni ciklus malog poduzeća. Prilike za razvoj malog poduzeća. Prepreke i ograničenja rasta malog poduzeća (analiza vanjskih i unutarnjih čimbenika).
UMREŽIVANJE I INTERNACIONALIZACIJA MALOG PODUZEĆA Važnost umreživanja i internacionalizacije poslovanja. Prepreke u internacionalizaciji poslovanja malih poduzeća. Uloga i podrška države u internacionalizaciji malog poduzeća.
BUDUĆNOST MALOG PODUZEĆA Promjene, prilagodbe i inovacije u poslovanju malog poduzeća. Mogućnosti napredovanja i konkurentnosti malog poduzeća. Angažiranje profesionalnog menadžmenta u malom poduzeću.
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
Razumjeti ulogu menadžmenta u malom poduzeću
Znati prepoznati i istražiti različite vrste strategija upravljanja malim poduzećima
Analizirati aktualne probleme i trendove u vođenju malih poduzeća
Primijeniti menadžerske vještine potrebne za upravljanje malim poduzećem
Ishodi učenja programa
Razumjeti ekonomski i društveni značaj poduzetništva
Analizirati utjecaj vanjskog okruženja na poslovanje
Preuzeti etičku i društvenu odgovornost u svakodnevnoj poslovnoj praksi
Razumjeti porezni sustav i procese oporezivanja i njihov utjecaj na poslovanje
Pripremiti i prezentirati stručne sadržaje na hrvatskom i stranom jeziku stručnoj i općoj publici te kritički evaluirati prezentirane stručne teme
Primijeniti vještine učenja potrebne za cjeloživotno učenje i nastavak obrazovanja na višim razinama studija
Primijeniti matematičke i statističke metode i tehnike primjerene rješavanju problema iz područja ekonomije i poslovanja
Koristiti metode vrednovanja i interpretirati pokazatelje uspješnosti poslovanja poduzeća za potrebe upravljanja i donošenja poslovnih odluka
Ispitati, procijeniti i odabrati mogućnost financiranja poduzeća
Primijeniti vještine učenja potrebne za cjeloživotno učenje i nastavak obrazovanja na višim razinama studija
Razumjeti ekonomski i društveni značaj poduzetništva
Prepoznati mogućnost djelovanja na poduzetan način u različitim životnim i poslovnim situacijama uključujući samozapošljavanje i poduzetništvo kao karijerni izbor
Pripremiti i napisati poslovni plan poduzeća uzimajući u obzir ključne poslovne čimbenike
Prepoznati bitne čimbenike poduzetničkog procesa
Identificirati razlike između poduzetnika i menadžera
Prepoznati mogućnost djelovanja na poduzetan način u različitim životnim i poslovnim situacijama uključujući samozapošljavanje i poduzetništvo kao karijerni izbor
Organizirati i voditi pothvate s profitnim ili društvenim ciljevima
Pratiti stručnu literaturu na hrvatskom i stranom jeziku
Razumjeti ulogu i značaj interne kontrole i revizije u poslovnim aktivnostima poduzeća
Demonstrirati sposobnost pregovaranja i komuniciranja uz primjenu odgovarajuće terminologije uključujući i sposobnost komunikacije o struci na stranom jeziku
Pripremiti i prezentirati stručne sadržaje na hrvatskom i stranom jeziku stručnoj i općoj publici te kritički evaluirati prezentirane stručne teme.
Razumjeti ekonomski i društveni značaj poduzetništva
Primijeniti temeljne mikroekonomske metode i tehnike u analizi tržišne pozicije poduzeća
Analizirati utjecaj vanjskog okruženja na poslovanje
Preuzeti etičku i društvenu odgovornost u svakodnevnoj poslovnoj praksi
Pripremiti i prezentirati stručne sadržaje na hrvatskom i stranom jeziku stručnoj i općoj publici te kritički evaluirati prezentirane stručne teme
Primijeniti informatička znanja i koristiti suvremenu informacijsku tehnologiju u pristupu informacijama, korištenju poslovnih aplikacija i provođenju poslovnih procesa
Sudjelovati u timskom radu
Pratiti stručnu literaturu na hrvatskom i stranom jeziku
Identificirati razlike između poduzetnika i menadžera
Organizirati i voditi pothvate s profitnim ili društvenim ciljevima
Analizirati utjecaj vanjskog okruženja na poslovanje
Preuzeti etičku i društvenu odgovornost u svakodnevnoj poslovnoj praksi
Primijeniti matematičke i statističke metode i tehnike primjerene rješavanju problema iz područja ekonomije i poslovanja
Pripremiti i napisati poslovni plan poduzeća uzimajući u obzir ključne poslovne čimbenike.
Ispitati, procijeniti i odabrati mogućnost financiranja poduzeća
Primijeniti vještine učenja potrebne za cjeloživotno učenje i nastavak obrazovanja na višim razinama studija
Demonstrirati sposobnost pregovaranja i komuniciranja uz primjenu odgovarajuće terminologije uključujući i sposobnost komunikacije o struci na stranom jeziku
Pripremiti i prezentirati stručne sadržaje na hrvatskom i stranom jeziku stručnoj i općoj publici te kritički evaluirati prezentirane stručne teme
Primijeniti svojstva realnih funkcija realne varijable u analizi ekonomskih funkcija
Koristiti znanja iz diferencijalnog računa funkcija realne varijable u primjeni modela s ekonomskim funkcijama
Koristiti matematičku literaturu različitih izvora i sustav za e-učenje uvažavajući specifičnosti matematike kao struke
Razumjeti ekonomski i društveni značaj poduzetništva
Prepoznati mogućnost djelovanja na poduzetan način u različitim životnim i poslovnim situacijama uključujući samozapošljavanje i poduzetništvo kao karijerni izbor
Prepoznati, procijeniti i preuzeti rizik poslovanja na lokalnom, nacionalnom i globalnom tržištu
Primijeniti marketinške koncepte i razumjeti ulogu marketinške strategije u poslovanju
Pripremiti i napisati poslovni plan poduzeća uzimajući u obzir ključne poslovne čimbenike
Razumjeti porezni sustav i procese oporezivanja i njihov utjecaj na poslovanje
Upotrijebiti znanja i vještine iz područja računovodstva i financija
Vrednovati poduzetničke prilike
Razumjeti sigurnost i uspješnost poslovanja poslovnih subjekata
Koristiti različite instrumenata i postupke analize financijskih izvještaja
Ocijeniti likvidnost, zaduženost, aktivnost, ekonomičnost i profitabilnost poslovanja
Ocijeniti sigurnost i uspješnost poslovanja u različitim sektorima i granama djelatnosti
Razmatrati primjenu različitih računovodstvenih politika na sigurnost i uspješnost poslovanja
Buble, M. (2003) Management malog poduzeća (I. i II. dio), Sveučilište u Splitu: Ekonomski fakultet: Split
Dopunska literatura
Carter, S., Jones-Evans, D. (2006) Enterprise and Small Business: Principles, Practice and Policy, 2nd ed, FT Prentice Hall: Harlow, England; New York, NY.
Longenecker, J.G., Moore, C.W., Petty, J.W., Palich, L.E. (2008) Small Business Management: Launching and Growing Entrepreneurial Ventures, 14th ed, Thomson/South-Western: Mason, OH.
Scarborough, N.M. (2012) Effective Small Business Management: An Entrepreneurial Approach, 10th ed, Pearson Prentice Hall: Upper Saddle River, NJ.
Slični kolegiji
Redoviti studentiIzvanredni studenti
izvanredni rok
Datum: 25.11.2024.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
izvanredni rok
Datum: 23.04.2025.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.