Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Poslovni njemački jezik 2
Business German 2
2022/2023
4 ECTSa
Ekonomika poduzetništva 1.1 (EP)
Katedra za strane jezike i općeobrazovne discipline
NN
3. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Ekonomika poduzetništva 1.1 (EP) 3 izborni
Cilj kolegija
Cilj predmeta je upoznavanje studenata s pojmovljem iz područja poslovnog njemačkog jezika, te sustavno usvajanje i primjena složenijih gramatičkih I sintaktičkih struktura na razini rečenice i diskursa, kao i osposobljavanje za kritičko razmišljanje (analiza/sinteza jezičnog sadržaja,organizacija informacija, jasnoća izraza, zaključivanje, iznošenje mišljenja). Studenti će ovladati komunikacijskim vještinama potrebnim za uspješno praćenje tijeka stručnih skupova koji se održavaju na njemačkom jeziku, bilo kroz diskusiju ili izlaganje. Studenti stječu i razvijaju navike samostalnog proširivanja leksika te služenja stručnom literaturom i drugim izvorima znanja na njemačkom jeziku uz korištenje informacijske tehnologije.
Preduvjeti
Norma kolegija
Predavanja
30 sati
Vježbe iz stranog jezika
15 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Antolić Petak Andreja Suradnik Vježbe iz stranog jezika
Predavanja
15
15
1
2
1
1
Sadržaj predavanja
  • Primjena informacijske tehnologije u poslovanju. (3 sata)
    Utjecaj informacijske tehnologije na učinkovitost poduzeća. Poboljšanje komunikacije u poduzeću primjenom novih informacijskih i komunikacijskih tehnologija.
  • Informacijski sustavi u poduzeću. (3 sata)
    Uloga informacijskog sustava u poslovanju poduzeća. Načela planiranja i izgradnje informacijskog sustava u poduzeću. Informacijski sustavi u malim, srednjim i velikim poduzećima ( sličnosti i razlike).¸
  • Marketing i elementi marketinga (3 sata)
    (Poizvod, prodaja i distribucija, cijena i promocija). Istraživanje tržišta. Međusobna veza između funkcije prodaje i marketinga. Marketing kao filozofija poslovanja. Organizacija marketinga.
  • Osnove komunikacije u promociji i marketingu. (3 sata)
    Upravljanje promocijom. Proces upravljanja promocijom, promotivni miks, oglašavanje, proces oglašavanja, vrste oglašavanja.
  • Prodajna komunikacija. (3 sata)
    Priprema prodajne komunikacije. Faze prodajne komunikacije. Informiranje i prezentiranje proizvoda.
  • Elektronička komunikacija u organizaciji . (3 sata)
    Elektronički uređaji za komunikaciju. Sinkrona i asinkrona komunikacija. Sastanci posredstvom Interneta i sustavi za suradnju.
  • Interkulturalna komunikacija. (3 sata)
    Verbalna i neverbalna komunikacija. Činitelji prikladnosti poslovne verbalne komunikacije. Neverbalne poruke u poslovnom komuniciranju.
  • Priprema i držanje prezentacije. (3 sata)
    Organizacija pripreme. Načela pripreme sadržaja. Vizualizacija sadržaja. Vrste i načini korištenja prezentacijskih sredstava.
  • Pregovaranje, poslovni pregovori (od prezentacije firme do ugovora). (3 sata)
    Priprema pregovora. Pregovaračke strategije. Taktike i tehnike pregovora.
  • Održavanje predavanja (3 sata)
    Vđenje rasprave nakon predavanja i analiza predavanja s jezičnog, retoričkog i stručnog stajališta.
  • Organizacija i tijek stručnih skupova na njemačkom jeziku. (3 sata)
    Osnovni nazivi i pojmovi. organizacijske pripreme, pozivi i obavijesti, prijava za sudjelovanje, tijek
  • Procesi podučavanja i učenja na daljinu. (3 sata)
    Tehnologije: multimedija, Web, mobilne tehnologije, klasične tehnologije.
  • Telekonferencija i videokonferencija kod učenja na daljinu. (3 sata)
    Prednosti i nedostatci.
  • Osobitosti morfologije i sintakse stručnog jezika. (3 sata)
    Pisanje sažetaka na njemačkom jeziku. Sadržajna analiza izvornog teksta. Gramatičko-semantička analiza sažetka sličnog sadržaja koju su izradili izvorni govornici. Pisanje sažetka, kritička analiza sažetka i skupna dorada predložene verzije. Osnovna načela pisanja sažetka.
  • Pisanje stručnih članaka i referata na njemačkom jeziku. (3 sata)
    Gramatičko - leksička i semantička analiza izvornih stranih tekstova s istom ili sličnom temom. Ispisivanje i prikupljanje novijeg stručnog nazivlja . Upotreba kratica i akronima. Tipični frazeološki izrazi. Oblikovanje teksta. Skupno razmatranje pojedine verzije i njeno poboljšanje i dorada.
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
  • Usvojiti i primijeniti osnovno stručno pojmovlje na njemačkom jeziku iz važnih područja struke koja se izučavaju u tijeku studija
  • Usvojiti i primijeniti složenije gramatičke i sintaktičke strukture njemačkog jezika na razini rečenice i diskursa koji se učestalo javljaju u jeziku struke
  • Razviti sposobnost globalnog razumijevanja teksta, brzog pronalaženja konkretnih relevantnih činjenica, potvrde pretpostavki, izvođenja zaključaka, vođenje bilježaka i referiranje o tekstu
  • Razumjeti sve vrste korespondencije, uz povremeno korištenje rječnikom
  • Fleksibilno i učinkovito koristiti jeziku poslovnim situacijama
  • Pisati o složenim temama u pismu, sastavu ili izvještaju naglašavajući ono što smatraju važnim
  • Pripremiti i održati prezentaciju na njemačkome jeziku na temu iz područja struke
  • Stjecati i razvijati navike samostalnog služenja priručnicima, stručnom literaturom, dokumentacijom i drugim izvorima znanja na njemačkom jeziku
  • Uspješno pratiti i aktivno sudjelovati na stručnim skupovima koji se održavaju na njemačkom jeziku bilo kroz diskusiju ili izlaganje
Ishodi učenja programa
  • Razumjeti ekonomski i društveni značaj poduzetništva
  • Analizirati utjecaj vanjskog okruženja na poslovanje
  • Preuzeti etičku i društvenu odgovornost u svakodnevnoj poslovnoj praksi
  • Razumjeti porezni sustav i procese oporezivanja i njihov utjecaj na poslovanje
  • Pripremiti i prezentirati stručne sadržaje na hrvatskom i stranom jeziku stručnoj i općoj publici te kritički evaluirati prezentirane stručne teme
  • Primijeniti vještine učenja potrebne za cjeloživotno učenje i nastavak obrazovanja na višim razinama studija
  • Primijeniti matematičke i statističke metode i tehnike primjerene rješavanju problema iz područja ekonomije i poslovanja
  • Koristiti metode vrednovanja i interpretirati pokazatelje uspješnosti poslovanja poduzeća za potrebe upravljanja i donošenja poslovnih odluka
  • Ispitati, procijeniti i odabrati mogućnost financiranja poduzeća
  • Primijeniti vještine učenja potrebne za cjeloživotno učenje i nastavak obrazovanja na višim razinama studija
  • Razumjeti ekonomski i društveni značaj poduzetništva
  • Prepoznati mogućnost djelovanja na poduzetan način u različitim životnim i poslovnim situacijama uključujući samozapošljavanje i poduzetništvo kao karijerni izbor
  • Pripremiti i napisati poslovni plan poduzeća uzimajući u obzir ključne poslovne čimbenike
  • Prepoznati bitne čimbenike poduzetničkog procesa
  • Identificirati razlike između poduzetnika i menadžera
  • Prepoznati mogućnost djelovanja na poduzetan način u različitim životnim i poslovnim situacijama uključujući samozapošljavanje i poduzetništvo kao karijerni izbor
  • Organizirati i voditi pothvate s profitnim ili društvenim ciljevima
  • Pratiti stručnu literaturu na hrvatskom i stranom jeziku
  • Razumjeti ulogu i značaj interne kontrole i revizije u poslovnim aktivnostima poduzeća
  • Demonstrirati sposobnost pregovaranja i komuniciranja uz primjenu odgovarajuće terminologije uključujući i sposobnost komunikacije o struci na stranom jeziku
  • Pripremiti i prezentirati stručne sadržaje na hrvatskom i stranom jeziku stručnoj i općoj publici te kritički evaluirati prezentirane stručne teme.
  • Razumjeti ekonomski i društveni značaj poduzetništva
  • Primijeniti temeljne mikroekonomske metode i tehnike u analizi tržišne pozicije poduzeća
  • Analizirati utjecaj vanjskog okruženja na poslovanje
  • Preuzeti etičku i društvenu odgovornost u svakodnevnoj poslovnoj praksi
  • Pripremiti i prezentirati stručne sadržaje na hrvatskom i stranom jeziku stručnoj i općoj publici te kritički evaluirati prezentirane stručne teme
  • Primijeniti informatička znanja i koristiti suvremenu informacijsku tehnologiju u pristupu informacijama, korištenju poslovnih aplikacija i provođenju poslovnih procesa
  • Sudjelovati u timskom radu
  • Pratiti stručnu literaturu na hrvatskom i stranom jeziku
  • Identificirati razlike između poduzetnika i menadžera
  • Organizirati i voditi pothvate s profitnim ili društvenim ciljevima
  • Analizirati utjecaj vanjskog okruženja na poslovanje
  • Preuzeti etičku i društvenu odgovornost u svakodnevnoj poslovnoj praksi
  • Primijeniti matematičke i statističke metode i tehnike primjerene rješavanju problema iz područja ekonomije i poslovanja
  • Pripremiti i napisati poslovni plan poduzeća uzimajući u obzir ključne poslovne čimbenike.
  • Ispitati, procijeniti i odabrati mogućnost financiranja poduzeća
  • Primijeniti vještine učenja potrebne za cjeloživotno učenje i nastavak obrazovanja na višim razinama studija
  • Demonstrirati sposobnost pregovaranja i komuniciranja uz primjenu odgovarajuće terminologije uključujući i sposobnost komunikacije o struci na stranom jeziku
  • Pripremiti i prezentirati stručne sadržaje na hrvatskom i stranom jeziku stručnoj i općoj publici te kritički evaluirati prezentirane stručne teme
  • Primijeniti svojstva realnih funkcija realne varijable u analizi ekonomskih funkcija
  • Koristiti znanja iz diferencijalnog računa funkcija realne varijable u primjeni modela s ekonomskim funkcijama
  • Koristiti matematičku literaturu različitih izvora i sustav za e-učenje uvažavajući specifičnosti matematike kao struke
  • Razumjeti ekonomski i društveni značaj poduzetništva
  • Prepoznati mogućnost djelovanja na poduzetan način u različitim životnim i poslovnim situacijama uključujući samozapošljavanje i poduzetništvo kao karijerni izbor
  • Prepoznati, procijeniti i preuzeti rizik poslovanja na lokalnom, nacionalnom i globalnom tržištu
  • Primijeniti marketinške koncepte i razumjeti ulogu marketinške strategije u poslovanju
  • Pripremiti i napisati poslovni plan poduzeća uzimajući u obzir ključne poslovne čimbenike
  • Razumjeti porezni sustav i procese oporezivanja i njihov utjecaj na poslovanje
  • Upotrijebiti znanja i vještine iz područja računovodstva i financija
  • Vrednovati poduzetničke prilike
  • Razumjeti sigurnost i uspješnost poslovanja poslovnih subjekata
  • Koristiti različite instrumenata i postupke analize financijskih izvještaja
  • Ocijeniti likvidnost, zaduženost, aktivnost, ekonomičnost i profitabilnost poslovanja
  • Ocijeniti sigurnost i uspješnost poslovanja u različitim sektorima i granama djelatnosti
  • Razmatrati primjenu različitih računovodstvenih politika na sigurnost i uspješnost poslovanja
  • Koristiti inovativne mjere performansi poduzeća
  • Ovo je proba
Osnovna literatura
  • Šimunić, V., Deutsche Geschäftskorrespondenz und Bürokommunikation, Školska knjiga, Zagreb, 2001.
  • Medić, I., Kleine deutsche Grammatik, Školska knjiga, Zagreb, 2007.
Dopunska literatura
  • Jakić, B., Hurm, A., Hrvatsko-njemački rječnik, Školska knjiga, Zagreb, 2004.
  • Uroić, M., Hurm, A., Njemačko-hrvatski rječnik, Školska knjiga, Zagreb, 2004.
  • Rodek S, Kosanović H. Njemačko-hrvatski poslovni rječnik, Masmedia, Zagreb, 2004.
  • Izbor tekstova iz znanstveno-stručnih publikacija na njemačkom jeziku
Slični kolegiji
Redoviti studenti Izvanredni studenti
redovni rok
Datum: 18.02.2025.
Opis: u 11:00 na Fakultetu
Prijava do: 15.02.2025. 23:59
Odjava do: 17.02.2025. 11:59
izvanredni rok
Datum: 15.04.2025.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
redovni rok
Datum: 26.06.2025.
Opis: u 11:00 na Fakultetu
Prijava do: 23.06.2025. 23:59
Odjava do: 25.06.2025. 11:59
redovni rok
Datum: 01.09.2025.
Opis: u 11:00 na Fakultetu
Prijava do: 29.08.2025. 23:59
Odjava do: 31.08.2025. 11:59
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2025 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda