Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Marketing
Marketing
2018/2019
6 ECTSa
Ekonomika poduzetništva 1.1 (EP)
Katedra za gospodarstvo
NN
3. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Ekonomika poduzetništva 1.1 (EP) 3 obavezan
Cilj kolegija
Cilj kolegija je stjecanje osnovnih znanja, kako teoretskih tako i praktičnih, iz područja marketinga. U kolegiju će se posebno obratiti pozornost na marketing informacijskih sustava i njihovo projektiranje. Kroz predavanja, seminare, vježbe i ostale obrazovne oblike, studente će se nastojati osposobiti da samostalno pristupe i rješavaju probleme u gospodarstvenoj i društvenoj praksi nakon završetka studija.
Preduvjeti
Kolegij nema definirane preduvjete
Norma kolegija
Predavanja
45 sati
Seminar
30 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Dobrinić Damir Nositelj Predavanja 15 3 1
Gregurec Iva Suradnik Seminar 15 2 3
Sadržaj predavanja
  • UVODNO PREDAVANJE (3 sata)
    upoznavanje studenata s predmetnim nastavnikom, planom i programom, načinom izvođenja nastave i obvezama na kolegiju, kratko podsjećanje na osnovne pojmove marketinga kako bi se studenti uveli u kolegij i njegove osnove.
  • POJAM I DEFINICIJA MARKETINGA (3 sata)
    Pojmovno određenje marketinga. Tržište i kategorije tržišta. Ponuda vrijednosti. Marketing kao poslovna koncepcija. Marketing kao proces.
  • RAZVOJ MARKETINGA I UPRAVLJANJE MARKETINGOM (3 sata)
    Tržišna orijentacija poduzeća. Koncepcije marketinga. Marketing odnosa. Integrirani marketing. Interni marketing.
  • STRATEŠKO PLANIRANJE (3 sata)
    Formulacija i razvoj strategije. Proces strateškog marketinškog planiranja. Strateško upravljanje. Proces strateškog planiranja (model 5 snaga, životni ciklus proizvoda, BCG matrica, Porterove generičke strategije, Ansoffova matrica rasta).
  • OKRUŽENJE MARKETINGA (3 sata)
    Eksterno okruženje. Makrookruženje marketinga (demografija, ekonomske snage, političke i zakonodavne snage, tehnološke snage, kulturne i društvene snage, prirodne snage). Mikrookruženje marketinga (kupci, dobavljači, posrednici, konkurencija). Interno okruženje. Praćenje i analiza okruženja. Odgovori na promjene u okruženju.
  • ISTRAŽIVANJE TRŽIŠTA (3 sata)
    Proces istraživanja tržišta. Vrste istraživanja. Vrste i izvori podataka. Metode i načini ispitivanja. Uzorci i uzorkovanje. Analiza podataka i interpretacija rezultata. Izrada izvještaja. Marketinški informacijski sustavi.
  • SEGMENTACIJA I POZICIONIRANJE (3 sata)
    Proces segmentacije. Pristupi segmentaciji tržišta. Zemljopisna segmentacija. Demografska segmentacija. Geodemografska segmentacija Psihografska segmentacija. Segmentacija na osnovi ponašanja. Segmentacija poslovnog tržišta. Strategije pozicioniranja. Odabir konkurentskih prednosti.
  • PROIZVOD (3 sata)
    Tržišna svojstva proizvoda. Razvoj novog proizvoda. Marketinški program za lansiranje novog proizvoda na tržište. Praćenje tržišnog razvoja proizvoda. Komercijalizacija proizvoda. Proces prihvaćanja i difuzije proizvoda. Životni ciklus proizvoda. Marka proizvoda. Odluke o markama. Proširenje imena marke. Pozicioniranje proizvoda. (2 sata)
  • PRODAJA I DISTRIBUCIJA (3 sata)
    Prodaja. Strategijska prodaja. Kontrola prodajnog poslovanja. Kontrola godišnjeg plana. Kontrola profitabilnosti i uspješnosti. Strateška kontrola. Psihologija prodaje. Psihologija u procesima istraživanja tržišta prodaje. Distribucijski kanali. Vrste distribucijskih kanala. Vrste i oblici trgovine. Trgovina na malo i na veliko.
  • CIJENA (3 sata)
    Determinante u procesu određivanja cijena. Determinante unutar i izvan poduzeća. Pristupi određivanju cijena. Opća ekonomska teorija. Marketinška teorija. Financijska teorija. Strateški ciljevi određivanja cijena. Politike određivanja cijena. Određivanje cijena za nove proizvode. Psihološko određivanje cijena. Promotivno određivanje cijena. Metode određivanja cijena. Troškovno orijentirane metode. Tržišno orijentirane metode. Iniciranje i reagiranje na promjene cijena.
  • PROMOCIJA I. (3 sata)
    Marketinška komunikacija. Ciljevi komunikacije. Komunikacijski proces. Komunikacija u funkciji promocije. Upravljanje promocijom. Proces upravljanja promocijom. Promotivni miks.
  • PROMOCIJA II. (3 sata)
    Oglašavanje. Funkcije oglašavanja. Vrste oglašavanja. Proces oglašavanja. Publicitet i odnosi s javnošću. Unapređenje prodaje. Osobna prodaja.
  • IZRAVNI MARKETING (3 sata)
    Pojmovno određenje. Korelacija marketinga i izravnog marketinga. Ciljevi i funkcije izravnog marketinga. Strategije izravnog marketinga. Prepoznavanje vlastitih kupaca (pojam baze podataka). Kanali i mediji izravnog marketinga.
  • USLUGE (3 sata)
    Obilježja usluga (neopipljivost, nerazdvojivost, heterogenost, prolaznost, nemogućnost prenošenja vlasništva). Kvalitete i dimenzije usluga. Oblici usluga. Elementi u marketinškom spletu usluga.
  • MEĐUNARODNI MARKETING (3 sata)
    Razlike između domaćeg i međunarodnog marketinga. Standardizacija vs. adaptacija. Marketinški miks na međunarodnom tržištu. Međunarodni trgovinski sustav.
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
  • Prepoznati važnost marketinga u poduzeću
  • Povezati osnovne marketinške pojmove s praksom
  • Demonstrirati u najboljem svijetu sebe i poduzeće za koje će raditi
  • Razlikovati vrste marketinga koji je potreban za određeno poduzeće/djelatnost
  • Ispitati populaciju o problemima koji su važni za njihov završni i diplomski rad, tj. provesti istraživanje tržišta
  • Grupirati potrošače u određene skupine, odnosno odrediti ciljnu skupinu za neki proizvod/uslugu
  • Usporediti tržišta krajnje potrošnje s tržište poslovne potrošnje
  • Procijeniti važnost pojedinog elementa marketinškog miksa (proizvod/usluga, prodaja/distribucija, cijena, promocija)
  • Osmisliti dobar marketinški plan poduzeća sa svim pripadajućim mu elementima
Ishodi učenja programa
  • Analizirati utjecaj vanjskog okruženja na poslovanje
  • Preuzeti etičku i društvenu odgovornost u svakodnevnoj poslovnoj praksi
  • Organizirati i voditi pothvate s profitnim ili društvenim ciljevima
  • Sudjelovati u timskom radu
  • Primijeniti marketinške koncepte i razumjeti ulogu marketinške strategije u poslovanju
Osnovna literatura
  • Dobrinić, D.: OSNOVE MARKETINGA, Redak, Split, 2010.
Dopunska literatura
  • Dobrinić, D. (ur.): MARKETING I BAZE PODATAKA, Fakultet organizacije i informatike, Varaždin, 2012.
  • Vranešević, T., Vignali, C., Vrontis, D.: UPRAVLJANJE STRATEŠKIM MARKETINGOM, Accent, Zagreb, 2004.
Slični kolegiji
Redoviti studenti Izvanredni studenti
izvanredni rok
Datum: 15.04.2026.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2025 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda