Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Organizacija i menadžment
Organization and Management
2016/2017
7 ECTSa
Ekonomika poduzetništva 1.1 (EP)
Katedra za organizaciju
NN
2. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Ekonomika poduzetništva 1.1 (EP) 2 obavezan
Cilj kolegija
Temeljni cilj kolegija jest naučiti studente kako uspostaviti cjeloviti sustav organiziranja i poslovođenja u različitim organizacijama. Studenti moraju razumjeti značenje cjelovitog rješavanja takovog sustava. Cilj je da studenti poznaju i primjenjuju metode i standarde za uspostavu organizacije i menadžmenta.
Preduvjeti
Kolegij nema definirane preduvjete
Norma kolegija
Predavanja
45 sati
Seminar
30 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Malbašić Ivan Nositelj Predavanja 15 3 2
Dreven Nikolina Suradnik Seminar 15 2 2
Žajdela Hrustek Nikolina Suradnik Seminar 15 2 3
Sadržaj predavanja
  • Pojam i svrha organizacija i organiziranja
    Što je organizacija i zašto je važna. Organizacija rada. Načela i metode organizacije.
  • Vrste organizacija prema procesu organiziranja
    Potpuna i djelomična organizacija. Individualna i shematska organizacija. Centralizacija i decentralizacija.
  • Činitelji oblikovanja organizacije
    Pretežito unutarnji činitelji; ciljevi i strategija, veličina, lokacija, proizvod ili usluga, ljudski potencijali. Pretežito vanjski činitelji oblikovanja organizacije; institucionalni uvjeti, integracijski procesi, tržište i razvoj znanosti.
  • Proces organiziranja
    Ključni procesi organizacije i organiziranja. Sadržaj procesa organiziranja. Organizacijska struktura. Formalna i neformalna organizacijska struktura. Diferencijacija i integracija kao osnove procesa organiziranja. Lanac zapovijedanja i raspon kontrole. Visoka i niska organizacijska struktura. Vertikalna i horizontalna koordinacija
  • Dizajniranje organizacije
    Što je organizacijski dizajn. Departmentalizacija i načela departmentalizacije. Klasični i suvremeni organizacijski dizajn. Kontingencijski pristup organizacijskom dizajnu. Vrste organizacijske strukture. Najvažnije razlike u organizaciji velikih i malih organizacija (poduzeća, institucija).
  • Organizacijske promjene
    Definicija organizacijskih promjena. Proces organizacijskih promjena. Zašto se organizacije mijenjaju. Sukobi i stres u organizaciji. Uspješnost organizacijskih promjena.
  • Organizacijski razvoj
    Definicija i karakteristike organizacijskog razvoja. Razlika između organizacijskog razvoja i organizacijskih promjena. Svrsishodnost organizacijskog razvoja. Savjetnici za organizacijski razvoj.
  • Organizacijska kultura
    Definicija i važnost organizacijske kulture. Karakteristike i razine organizacijske kulture. Scholzova i Handyeva tipologija organizacijske kulture. Formiranje i održavanje organizacijske kulture.
  • Organizacija odlučivanja i menadžmenta
    Odnos upravljačkih i izvršnih menadžerskih tijela u organizaciji. Upravni odbor. Nadzorni odbor.
  • Određenje menadžmenta
    Pojam i zadaća menadžmenta. Vještine menadžera. Uspješni i neuspješni menadžer. Menadžerske razine i potrebna znanja menadžera. Odnos rutinskih i nerutinskih odluka obzirom na menadžerske razine.
  • Teorije menadžmenta
    Nastanak i razvoj glavnih teorijskih pristupa menadžmentu. Strukturalne teorije i teorije znanstvenog menadžmenta. Administrativne i biheviorističke teorije menadžmenta. Sustavska i situacijska teorija menadžmenta.
  • Menadžerske funkcije
    Planiranje. Organiziranje. Vođenja. Motiviranje. Upravljanje ljudskim potencijalima. Kontroliranje.
  • Društvena odgovornost organizacija
    Dawisov model korporacijske društvene odgovornosti. Različiti stavovi prema društvenoj odgovornosti. Utvrđivanje postojanja društvene odgovornosti. Društveno odgovorne aktivnosti i funkcije upravljanja. Kako društvo može pomoći tvrtki da ispuni društvene obaveze.
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
  • Razumjeti važnost, ulogu, načela i metode organizacije.
  • Identificirati činitelje oblikovanja organizacije.
  • Definirati organizacijske promjene i organizacijski razvoj.
  • Analizirati i prepoznati organizacijsku kulturu u svakoj organizaciji.
  • Primijeniti proces organiziranja.
  • Prepoznati organizacijsku strukturu i odabrati organizacijski dizajn.
  • Definirati menadžment i organizirati menadžerske funkcije.
  • Organizirati društveno odgovorno ponašanje i poslovanje u svakoj organizaciji.
Ishodi učenja programa
  • Razumjeti ekonomski i društveni značaj poduzetništva
  • Analizirati utjecaj vanjskog okruženja na poslovanje
  • Preuzeti etičku i društvenu odgovornost u svakodnevnoj poslovnoj praksi
  • Razumjeti porezni sustav i procese oporezivanja i njihov utjecaj na poslovanje
  • Pripremiti i prezentirati stručne sadržaje na hrvatskom i stranom jeziku stručnoj i općoj publici te kritički evaluirati prezentirane stručne teme
  • Primijeniti vještine učenja potrebne za cjeloživotno učenje i nastavak obrazovanja na višim razinama studija
  • Primijeniti matematičke i statističke metode i tehnike primjerene rješavanju problema iz područja ekonomije i poslovanja
  • Koristiti metode vrednovanja i interpretirati pokazatelje uspješnosti poslovanja poduzeća za potrebe upravljanja i donošenja poslovnih odluka
  • Ispitati, procijeniti i odabrati mogućnost financiranja poduzeća
  • Prepoznati mogućnost djelovanja na poduzetan način u različitim životnim i poslovnim situacijama uključujući samozapošljavanje i poduzetništvo kao karijerni izbor
  • Pripremiti i napisati poslovni plan poduzeća uzimajući u obzir ključne poslovne čimbenike
  • Prepoznati bitne čimbenike poduzetničkog procesa
  • Identificirati razlike između poduzetnika i menadžera
  • Organizirati i voditi pothvate s profitnim ili društvenim ciljevima
  • Pratiti stručnu literaturu na hrvatskom i stranom jeziku
  • Razumjeti ulogu i značaj interne kontrole i revizije u poslovnim aktivnostima poduzeća
  • Demonstrirati sposobnost pregovaranja i komuniciranja uz primjenu odgovarajuće terminologije uključujući i sposobnost komunikacije o struci na stranom jeziku
  • Primijeniti temeljne mikroekonomske metode i tehnike u analizi tržišne pozicije poduzeća
  • Primijeniti informatička znanja i koristiti suvremenu informacijsku tehnologiju u pristupu informacijama, korištenju poslovnih aplikacija i provođenju poslovnih procesa
  • Sudjelovati u timskom radu
  • Prepoznati, procijeniti i preuzeti rizik poslovanja na lokalnom, nacionalnom i globalnom tržištu
  • Primijeniti marketinške koncepte i razumjeti ulogu marketinške strategije u poslovanju
  • Upotrijebiti znanja i vještine iz područja računovodstva i financija
  • Vrednovati poduzetničke prilike
Osnovna literatura
  • Sikavica, P. Organizacija, Zagreb, Školska knjiga, 2011
  • Sikavica, P., Bahtijarević-Šiber, F. i Pološki Vokić, N. Temelji menadžmenta, Zagreb, Školska knjiga, 2008
Dopunska literatura
  • Samuel.C. Certo, S. Trevis Certo: Moderni menadžment 10. Izdanje, Mate, Zagreb, 2008.
  • Peter G.Northouse, Vodstvo teorija i praksa, četvrto izdanje, Mate, Zagreb, 2010.
Slični kolegiji
Redoviti studenti Izvanredni studenti
izvanredni rok
Datum: 25.11.2024.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
izvanredni rok
Datum: 23.04.2025.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2024 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda