Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Osnove poduzetništva
Fundamentals of Entrepreneurship
2018/2019
6 ECTSa
Ekonomika poduzetništva 1.1 (EP)
Katedra za gospodarstvo
NN
1. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Ekonomika poduzetništva 1.1 (EP) 1 obavezan
Cilj kolegija
Upoznavanje i usvajanje znanja povezanih s odrednicama tradicionalnog, korporativnog i socijalnog poduzetništva, preduvjetima razvoja i stvaranje poduzetničke klime, strategijama mogućeg ulaska u poduzetničke aktivnosti, zakonitostima sastavljanja poslovnog plana, financiranja poduzetničkih projekata, upravljanje poduzetničkim rizikom, poduzetničkim menadžmentom i izazovima poduzetništva u 21. stoljeću.
Preduvjeti
Kolegij nema definirane preduvjete
Norma kolegija
Predavanja
30 sati
Seminar
30 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Detelj Kristina Nositelj Seminar
Predavanja
15
5
2
2
1
1
Kovšca Vladimir Nositelj Predavanja 10 2 1
Fojs Ivana Suradnik
Konecki Irena Izvođač Seminar 15 2 2
Sadržaj predavanja
  • Pojmovno određenje poduzetništva
    Postanak i razvoj poduzetništva. Poduzetništvo u ekonomskoj teoriji.
  • Pretpostavke i uvjeti razvoja poduzetništva
    Opće okruženje razvoja poduzetništva. Poslovne odrednice razvoja poduzetništva.
  • Izvori poduzetništva
    Sustavno poduzetništvo. Neočekivani događaji. Nepodudarnosti. Potrebe procesa. Promjena tržišne strukture. Demografske kretanja.
  • Pojmovno određenje poduzetnika
    Vrste poduzetnika. Ključne osobine uspješnih poduzetnika. Poduzetnik i inovacije.
  • Poduzetnički menadžment
    Funkcije poduzetništva. Odnos poduzetništva i menadžmenta. Pojam korporativnog ili unutarnjeg poduzetništva.
  • Strateško poduzetništvo
    Stvaranje konkurentske prednosti. Vrste i oblici poduzetničkih strategija.
  • Poduzeće
    Pravni oblici poslovanja poduzeća. Pravni oblici poslovanja u Republici Hrvatskoj. Pojam i značenje malog poduzeća.
  • Institucionalno sistemske pretpostavke razvoja poduzetništva
    Uvjeti razvoja poduzetništva. Opći i posebni uvjeti. Institucije za razvoj poduzetništva.
  • Strategije ulaska u poduzetnički pothvat
    Pokretanje poduzetničkog projekta. Započinjanje od nule. Kupnja postojećeg poduzeća. Kupnja franšize.
  • Poslovni plan
    Utvrđivanje potrebnih obrtnih sredstava. Budžetiranje. Analiza ekonomske opravdanosti poduzetničkog poduhvata.
  • Poslovanje poduzetnika
    Pojam i vrste čimbenika poslovanja. Financijski čimbenici poslovanja. Materijalni čimbenici poslovanja. Ljudski čimbenici poslovanja. Oblici i vrste rizika u poslovanju i razvitku poduzeća.
  • Etička i društvena odgovornost poduzetnika
    Pojam i značenje socijalnog poduzetništva.
  • Inovacije i poduzetništvo
    Usmjerenost poduzetništva na inovacije. Inovacije i tržište. Načela inovacije. Koraci u poduzetničkoj inovaciji. Inovacija i poslovni proces.
  • Poduzetništvo, znanost i tehnologija u suvremenom društvu
    Tehnika i tehnologija kao sredstvo poduzetničke aktivnosti. Razvitak i organizacija znanstvenih parkova.
  • Izazovi poduzetništva u 21. stoljeću
    Intelektualni kapital. Klasteri. Žensko poduzetništvo. Internacionalizacija malih i srednjih poduzeća. E-poslovanje.
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
  • Primjeniti poduzetnički pristup rješavanju problema.
  • Identificirati poduzetničke ideje u konkretnom poduzeću.
  • Primjeniti znanstvena dostignuća i inovacijska rješenja u poduzetničkom pothvatu.
  • Razlikovati oblike poduzetničkih pothvata.
  • Primjenjivati poduzetničke strategije i taktike.
  • Valorizirati značaj institucionalno-sistemskih pretpostavki razvoja poduzetništva.
  • Organizirati poduzetnički pothvat.
  • Razumjeti porezni i financijski aspekt poduzetničkog pothvata.
Ishodi učenja programa
  • Razumjeti ekonomski i društveni značaj poduzetništva
  • Analizirati utjecaj vanjskog okruženja na poslovanje
  • Preuzeti etičku i društvenu odgovornost u svakodnevnoj poslovnoj praksi
  • Razumjeti porezni sustav i procese oporezivanja i njihov utjecaj na poslovanje
  • Pripremiti i prezentirati stručne sadržaje na hrvatskom i stranom jeziku stručnoj i općoj publici te kritički evaluirati prezentirane stručne teme
  • Primijeniti vještine učenja potrebne za cjeloživotno učenje i nastavak obrazovanja na višim razinama studija
  • Primijeniti matematičke i statističke metode i tehnike primjerene rješavanju problema iz područja ekonomije i poslovanja
  • Koristiti metode vrednovanja i interpretirati pokazatelje uspješnosti poslovanja poduzeća za potrebe upravljanja i donošenja poslovnih odluka
  • Ispitati, procijeniti i odabrati mogućnost financiranja poduzeća
  • Prepoznati mogućnost djelovanja na poduzetan način u različitim životnim i poslovnim situacijama uključujući samozapošljavanje i poduzetništvo kao karijerni izbor
  • Pripremiti i napisati poslovni plan poduzeća uzimajući u obzir ključne poslovne čimbenike
  • Prepoznati bitne čimbenike poduzetničkog procesa
  • Identificirati razlike između poduzetnika i menadžera
  • Organizirati i voditi pothvate s profitnim ili društvenim ciljevima
  • Pratiti stručnu literaturu na hrvatskom i stranom jeziku
  • Razumjeti ulogu i značaj interne kontrole i revizije u poslovnim aktivnostima poduzeća
  • Demonstrirati sposobnost pregovaranja i komuniciranja uz primjenu odgovarajuće terminologije uključujući i sposobnost komunikacije o struci na stranom jeziku
  • Primijeniti temeljne mikroekonomske metode i tehnike u analizi tržišne pozicije poduzeća
  • Primijeniti informatička znanja i koristiti suvremenu informacijsku tehnologiju u pristupu informacijama, korištenju poslovnih aplikacija i provođenju poslovnih procesa
  • Sudjelovati u timskom radu
  • Prepoznati, procijeniti i preuzeti rizik poslovanja na lokalnom, nacionalnom i globalnom tržištu
  • Primijeniti marketinške koncepte i razumjeti ulogu marketinške strategije u poslovanju
  • Upotrijebiti znanja i vještine iz područja računovodstva i financija
  • Vrednovati poduzetničke prilike
Osnovna literatura
  • Škrtić, M., Mikić, M.: %22Poduzetništvo%22, Sinergija, Zagreb, 2011.
  • Kolaković, M.: Poduzetništvo u ekonomiji znanja, Sinergija, Zagreb, 2006.
Dopunska literatura
  • Scarborough N. M. i Zimmerer, T. W.: %22Effective Small Business Management: An Entrepreneurial Approach%22, Prentice Hall, 2003.
  • Hisrich, R. D., Peters, M. P., Shepherd, D. A.: Poduzetništvo, MEP, Zagreb, 2011.
Slični kolegiji
Redoviti studenti Izvanredni studenti
izvanredni rok
Datum: 15.04.2024.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2024 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda